24 Mar 2013

FiiLLER - A


“ A „ harfi ile fiiller  ve zamanlara göre çekimleri :



1- almak   : ( ben ) aldım ,      alıyorum ,     alacağım ,    alırım

2- anlamak: ( ben ) anladım ,    anlıyorum ,    anlayacağım ,   anlarım

3- atmak: ( ben ) attım ,    atıyorum ,    atacağım ,    atarım

4- asmak: ( ben ) astım ,   asıyorum ,    asacağım ,    asarım

5- mak: ( ben ) tım ,    ıyorum ,    acağım ,    açarım

6- aramak: ( ben ) aradım ,    arıyorum ,    arayacağım ,    ararım

7- ayrılmak: ( ben ) ayrıldım ,    ayrılıyorum ,    ayrılacağım ,    ayrılırım



a- Cümleleri  verilen fiillerle tamamlayın :)

anlıyorum - açacağım - aldım -  ayrılacağım - attım - asıyorum - aradım )

1- Ben  sabah ekmek    ............................. .

2-Seni cok iyi    .............................. .

3-Hediye paketini    ............................. .

4-Yarin otelden    ......................... .

5-Her yerde kalemimi   ............................. .

6-Topu ona   ............................. .

7-Resmi duvara    ............................. .


 b- Fiilleri verilen şahsa göre çekelim  :)


1- almak   : (o )         aldı                      alıyor                       alacak                   alır


2- anlamak: ( o )      anladı                 ...........                     ...........                     ...........

3- atmak: ( o )         ...........                 ...........                     ...........                    ...........

4- asmak: ( o )        ............                ...........                      ...........                    ...........

5- mak: ( o )        ...........                 ...........                      ...........                    ...........

6- aramak: ( o )       ...........                 ...........                      ...........                    ...........

7- ayrılmak: ( o )     ............                 ...........                     ...........                     ...........









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder